CONSELL ARTISTIC

Albert Carbonell i SauriBeatriz Cambrils CaspeCarlos ChecaMatthias Weinmann
Albert Carbonell profile-01 (1)

Albert Carbonell i Sauri
Compositor

Neix a Barcelona on inicia els seus estudis musicals al Conservatori Superior Municipal de Música de la mateixa ciutat graduant-se amb les màximes qualificacions (matrícula d’honor de percussió, premi d’honor d’harmonia, fuga, composició i instrumentació).Durant la seva trajectòria artística ha rebut diferents premis, ajuts i beques destacant la beca de l’Associació d’Artistes i Intèrprets (AIE) els anys 1994-95, la beca de la “Fundació Autor/SGAE” (1999) i la de la “Fundació Agustí Pedro i Pons” de la Universitat de Barcelona (2000). Com a premis cal destacar el primer premi en el “Concurs Internacional de Composició Musical” de Monserrat (València) amb l’obra “Seqüències” per a clarinet, violí, cello i piano (2001). El primer “Premi Francesc Civil de Composició” de la ciudad de Girona al millor compositor català (2001) i el premi “Boruslav Martinu” (2004). L’any 2002 es trasllada a la ciutat de Nova York on realitzarà estudis superiors de composició gràcies a una beca Fullbright. A Nova York estudia a la Juilliard School of Music amb Samuel Adler i posteriorment al Mannes College The New School for Music amb els mestres David Loeb (composició), Robert Cuckson (teoria) i Carl Schachter (anàlisi). El 2004 serà nomenat compositor resident del “Institute and Festival for Contemporary Performance”, essent-ne consellers-assessors els compositors Elliott Carter, Pierre Boulez i Mario Davidovsky, amb els qui prendrà un contacte directe, a més del director del programa, el prestigiós pianista contemporani Marc Ponthus.
El seu catàleg d’obres és variat i inclou peces per a instrument solista, música de cambra, orquestra de corda, orquestra simfònica i obres corals, a més de cançons infantils i obres pedagògiques. El seu estil es caracteritza per l’ús del contrapunt, així com també per una marcada preferència per la nova grafia, una gran influència de l’harmonia tradicional ampliada, el gust pels efectes tímbrics i una aproximació a la cançó popular catalana.
En l’actualitat resideix a la ciutat de Nova York on continua ampliant el seu catàleg d’obres realitzant al mateix temps una intensa tasca de dinamització cultural dins l’escena contemporània com a director artístic del “Ibero-American Music Festival of New York

BeaCambrilsRed

Beatriz Cambrils
Flauta – (OBC) Orquestra Simfònica de Barcelona

Beatriz Cambrils va néixer a Peñíscola (Castelló) i és membre de l’OBC des de l’any 2003 com a flauta segon. De la temporada 2006-2007 fins la del 2009-2010 ha exercit com a assistent de solista. Li ha estat concedit el Premi d’Honor final de carrera al Conservatori Superior Municipal de Barcelona. Ha assistit a cursos de perfeccionament amb Magdalena Martínez. Ha estat guardonada a diferents concursos arreu d’Espanya.
Ha format part de l’Orquestra Simfònica de Castella i Lleó com a solista (2001-2003) i de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC), i també ha col.laborat amb l’Orquestra de Cambra d’Andorra , l’orquestra de Cambra d’Engelberg entre d’altres.
En la part docent ha impartit classes al Conservatori Superior Municipal de Barcelona (1998-2000), al Conservartori Professional de Sabadell i també a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) al llarg del curs 2006-2007.
Actualment imparteix classes a l’escola Luthier.

?????????

Carlos Checa
Director d’Orquestra

Director titular i artístic de la Jove Orquestra Simfònica de Barcelona, Carlos Checa va saltar a l’escena internacional a Xina, en 2005, dirigint la City Chamber Orchestra of Hong Kong, en 2009 va debutar amb excel•lents crítiques al capdavant de la Royal Philharmonic Orchestra en el Cadogan Hall de Londres, i per invitació personal del mestre Gustavo Dudamel, al maig de 2014 va fer el seu debut a Veneçuela, en “El Sistema”.
Carlos Checa manté des de 2008 una estreta relació amb Orquestres Simfòniques de Llatinoamèrica, ha dirigit l’Orquestra Simfònica Nacional de Costa Rica, Orquestra Simfònica Nacional de Perú, Orquestra Simfònica de Xalapa (Mèxic), Orquestra Filharmònica Nacional d’Hondures, Orquestra Simfònica de Mendoza (Argentina) i la Simfònica de les Joventuts Francisco de Miranda, (Veneçuela).
Ha dirigit també a Polonía la prestigiosa Wroclaw Philharmonic i la Pomeranian Philharmonic de Bydgoszcz, i a Espanya, orquestres simfòniques com l’Orquestra Simfònica de Radiotelevisió Espanyola, Orquestra Simfònica de Balears, Orquestra d’Extremadura, Orquestra de Còrdova, Orquestra Simfònica Provincial de Màlaga, Orquestra Simfònica de la Regió de Múrcia, Orquestra Simfònica de Ciudad Real, Orquestra Clàssica Santa Cecilia, Jove Orquestra Nacional d’Espanya, Orquestra Manuel de Falla i l’Orquestra Simfònica de Tenerife.

Matthias-1

Matthias Weinmann
Violoncel – Orquestra del Gran Teatre del Liceu

Nascut a Heidelberg (Alemanya), inicià estudis de violoncel al Conservatori de Heidelberg a la classe de Roland Kuntze. També rebé ensenyaments de Mark Drobinski a París. Formà part de diverses orquestres alemanyes i austríaques.
L’any 1989 guanyà la plaça d’ajudant de solistes a la Filharmònica de Flandes, Anvers. L’any 1990 s’incorporà a l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu. Des de l’any 1999 hi ocupa la plaça d’ajudant de solista.
Molt interessat en la música de cambra, ha tocat amb diverses formacions europees, com a el Quartet Isasi amb el qual va fer una gravació amb NAXOS, la organista Izumi Kando, l’arpista Kobie Du Plessis, la violoncel•lista Ingrid Kuntzmann, entre altres.
Actualment segueix a l’Orquestra del Liceu, es col•laborador del projecte Bach zum Mitsingen, dona classe de lectura a prima vista a l’escola Luthier, i organitza la vida musical de l’Església Martin Luter a Barcelona.