Michael Thomas, director convidat 2017/2018

Michael Thomas, director convidat 2017/2018

.

Michael Thomas ve d’una família belga-britànica de tradició musical. Com a director invitat ha treballat amb l’Orquestra Simfònica de Bochum, la N8 Symphony de Londres, l’Orquestra Britten-Pears, la Filharmònica de Màlaga, la Real Orquestra Sinfònica de Sevilla, la Orquestra de Còrdova, Orquestra de Terrassa, Orquestra Ciutat de Granada, Cor de la Comunitat de Madrid i Orquestra i Cor de Ràdio Televisió Espanyola.

Michael és director titular de l’Orquestra Ciutat d’Almeria, la Jove Orquestra del Sud d’Espanya i l’Orquestra Bètica de Cambra, el grup establert per M. de Falla el 1924. Ha treballat en moltes ocasions amb orquestres joves com l’Orquestra de Musikene, l’Orquestra i Cor Jove d’Andalusia, que va dirigir durant 10 anys, la Jove Orquestra Nacional d’Espanya, la Jove Orquestra del Bicentenari, l’Orquestra de la Universitat de Melbourne, els Solistes de Londres, l’Orquestra del Conservatori de Malmö, la Jove Orquestra Barroca d’Andalusia, l’Orquestra Jove d’Almeria i moltes més.

Va començar a tocar el piano i el violí a molt corta edat i amb només una vegada va fundar un dels més prestigiosos grups de música de cambra del món, el Quarteto Brodsky, amb qui va interpretar concerts per tot el món durant més de 25 anys . Va estudiar al Royal Northern College of Music (Manchester) amb Yossi Zivoni i al Mozarteum (Salzburg) amb Sandor Vegh i en l’adreça amb Timothy Reynish i Pierre Boulez.

Les primeres composicions de Michael van ser un concert per a violoncel, compost als quatre catorze anys, i diversos quartets de corda alguna cosa anteriors. El mateix ha interpretat en repetides ocasions el seu concert per a violí. El seu concert per a trompeta i orquestra es va estrenar el 2013.

Amb quinze anys va formar i va dirigir el Cleveland Concertante.

En el món del jazz ha treballat amb Ian Carr, Dave Brubeck i Evan Park, en el rock amb Elvis Costello, Ofra Haza, Björk, Paul McCartney i Lou Reed, en el flamenc i més enllà del flamenc amb Raimundo Amador, Estrella Morente, Tomatito i Kiko Veneno i en la música clàssica amb Yehudi Menuhin, Charles Rosen, Dimitri Ashkenazy, María Joao Pires i Anne Sophie von Otter, entre uns altres.

Els seus arranjaments de música de Shostakovich, Gershwin o Falla són freqüentment sol · licitats i les seves bandes sonores (sempre hi ha temps, 2009) i les cançons (Cartes a Julieta, 1992) han rebut molt bones crítiques. Algunes d’aquestes cançons han estat interpretades per, entre uns altres, Miguel Poveda, Chris Porter i Björk, i el seu ballet (Harold in Islington, publicat per OUP) és l’obra de Thomas que en més ocasions s’ha escoltat en directe (gires per Canadà i EEUU pel David Earl Dance Theatre). El seu projecte més recent ha estat l’adreça i l’arreglament de les cançons de la disc La flor del cold, d’Enrique Moratalla.

Ha gaudit, al llarg de la seva carrera, de relacions artístiques de gran proximitat amb el compositor Witold Lutoslawski i amb els cantautors Elvis Costello i Kiko Veneno.

Michael és Mestre Honorari per la Universitat de Teesside i ha estat professor en, entre altres institucions, la Universitat de Middlesex i la Universitat de Cambridge

Comparte !